Idrottsföreningen Kamraterna i Åbo (Åbo IFK, ÅIFK) är en idrottsförening i Åbo med aktivitet i fyra olika grenar: bowling, fotboll, handboll, och friidrott. Föreningens huvudspråk är svenska. Idrottsföreningen Kamraterna i Åbo bildades 1908 och verksamheten har varit mångsidig. Föreningen har bland annat haft bandy, ishockey, skidning på sitt program men det är främst inom fotboll, handboll och friidrott som klubben har rönt sina största framgångar.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Idrottsföreningen Kamraterna i Åbo (Åbo IFK, ÅIFK) on turkulainen urheiluseura, joka on aktiivinen neljässä eri lajissa: keilailu, jalkapallo, käsipallo ja yleisurheilu. Yhdistyksen pääkieli on ruotsi. Idrottsföreningen Kamraterna i Åbo perustettiin 1908 ja toiminta on ollut monipuolista. Seurassa on ollut muun muassa jääpalloa, jääkiekkoa ja hiihtoa, mutta seura on ollut menestyksekkäin pääasiassa jalkapallossa, käsipallossa ja yleisurheilussa.