ÅIFK har utnämnt ansvarig tränare för P7 och P8 från 1.11.2024.
JalkapalloJulkaistu: 17.04.2024 15.44

ÅIFK har utnämnt ansvarig tränare för P7 och P8 från 1.11.2024.

ÅIFK – Jussi Pajuniemi – Den inspirerande ansvariga tränaren för åldersgrupperna P7-P8.

Vem är Jussi Pajuniemi?

Jag heter Jussi Pajuniemi (f. 1975) och har varit aktiv i flera fotbollsföreningar i Åboregionen, bland annat som spelare, tränare, träningskoordinator och styrelsemedlem. Jag har en magisterexamen i pedagogik från Turun Yliopisto och mitt första yrke är klasslärare. Dessutom har jag en UEFA B-licens som fotbollstränare. Jag uppfattar mig själv som en tränare som jobbar med emotionella färdigheter och jag vill vara en passionerad inspiratör inom fotbollen.

Jag har gjort många olika saker i mitt liv som jag får dra nytta av i min roll som ansvarig tränare för åldersgrupperna P7–P8 från och med 1.11.2024. Jag jobbar proffsigt för att sammanbinda mångsidighet och kreativitet och förenar min pedagogiska utbildning med en stark personlig erfarenhet för att utveckla barns fotbolls- och emotionella färdigheter i syfte att stärka deras självkänsla.

I ÅIFK är mitt huvuduppdrag att hjälpa barn och vuxna i laget att känna trygghet, gemenskap och samhörighet genom resan att lära sig fotbollsfärdigheter. I vår förening "uppfostrar hela byn!". Jag vill väcka både barnens och de vuxnas entusiasm för fotboll, men också vägleda vuxna att hjälpa barn att hantera känslor av stress, värdelöshet och otillräcklighet som uppstår vid fotbollens "misslyckanden".

Jag lovar att i denna roll vara en orubblig möjliggörare för förändring och en känslomässig stödpunkt med värden förankrade i mänsklighetens kärna. Jag lovar dock inte att vara perfekt, eftersom ingen annan heller behöver vara det med mig.

MOTTO: "Det är alltid säkrare att lära sig flyga i flock."