Julkaistu: 24.08.2023 17.11

Uutisia kaudelle 2023-24 - Nyheter inför säsongen 2023-24

2008 syntyneet pojat kuuluvat ensi kaudella P17 ikäluokkaan 2007 syntyneiden kanssa. 1.11 alkavalla kaudella vastuuvalmentajana aloittaa Kari Lehtinen (UEFA B lisenssi) kahden vuoden sopimuksella. Valmennustiimissä jatkaa toisena valmentajana Heikki Hietanen. Fysiikkavalmennuksen suunnittelusta ja osittaisesta toteutuksesta vastaa Timo Koljonen. Lisäksi joukkue saa avukseen viedeoanalyytikon Markus Helteen.

Joukkue tulee olemaan erittäin kilpailullinen ja tavoitteellinen siirtyessään P17 ikäluokkaan. Avoimet harjoitukset järjestetään lokakuussa syyssarjan päätyttyä (aikataulu julkaistaan myöhemmin). P17 kilpajoukkue valitaan marraskuun alku puoliskolla.

Tuleva P17 Mustat tulevat toimimaan myös läheisessä yhteistyössä miesten edustusjoukkueen kanssa. Pelitapa muokataan vastaamaan edustusjoukkueen pelitapaa jolloin edistyksellisimpien poikien on helpompaa raivata tietään kohti seuran edustusjoukkuetta. Jarkko Tallqvist joka jatkaa edustusjoukkueen peräsimessä myös ensi vuonna tulee niin kun on tälläkäkin kaudella nostamaan poikia matalalla kynnyksellä mukaan treeneihin ja peleihin.

Tavoitteenamme ÅIFK:ssa on että P17 ikäluokassa meillä on kaksi joukkuetta kaudella 2023-24.

---

2008 födda pojkar hör nästa säsong till P17 årsklassen tillsammans med de som är födda 2007. Ansvarig tränare för inkommande säsong med start 1.11 kommer att vara Kari Lehtinen (UEFA B licens) som knutit ett två-årigt kontrakt med föreningen. I träningsteamet fortsätter som andra tränare Heikki Hietanen. För planering och delvis genomförande av fysikträningen ansvarar Timo Koljonen. Dessutom kommer laget att få stöd av Markus Helle som ansvarar för videoanalytik.

Laget kommer att vara mycket tävlingsinriktat med klara målsättningar då laget övergår till P17 serien. Öppna träningar ordnas i oktober efter att spelsäsongen avslutats (tidtabellen publiceras senare). P17 laget väljs i början av november.

Det kommande P17 Svarta laget kommer också att samarbeta med ÅIFK:s representationslag. Spelsystemet anpassas till representationslagets spelsystem så att de mest frangångsrika spelarna lättare kan avancera mot föreningens representationslag. Jarkko Tallqvist, som fortsätter träna representationslaget också nästa år, kommer (liksom han redan gjort denna säsong) att lyfta spelare med låg tröskel med på representationslagets träningar och matcher.

Målsättningen är att det inom P17 årsklassen ska finna två lag under säsongen 2023-24.