Alex Niemi pelaajasopimukseen ÅIFK:n kanssa
JalkapalloJulkaistu: 13.09.2024 09.00

Alex Niemi pelaajasopimukseen ÅIFK:n kanssa

Alex Niemi (s.2008) on allekirjoittanut kahden vuoden juniorisopimuksen ÅIFK:n kanssa. Alex liittyy miesten edustusjoukkueen vahvuuteen 1.11.2024 alkaen. Alex on seuran omia kasvatteja ja pelaa tällä hetkellä seuran P17 joukkueessa. Seuran valmennuspäällikkö Jarkko Tallqvist avaa seuraavassa taustoja juniorisopimukselle.

Valmennuspäällikkö Tallqvist; ”Olemme pyrkineet terävöittämään seuran kilpailullista toimintaa pelaajapolun vanhemmassa päässä jo vuosien ajan. Nyt on sitten tullut aika seuraavan vaiheen, jossa seuran omia pelaajia ajetaan sisään seuran edustusjoukkueeseen. Tavoitteena on, että saamme omasta pelaajatuotannosta jatkossa useamman pelaajan per ikäluokka mukaan edustusjoukkueeseen. Tämä suuntaus on erittäin tärkeää seuran identiteetin kannalta, jotta ÅIFK nähdään jatkossakin myös laadukkaana ja tavoitteellisena kilpatoimintaa tarjoavana seurana. ”

Juniorisopimuksen alle tulevat pelaajat ovat seuran valmennuspäällikön vastuulla ja seurannassa. Heille tehdään myös henkilökohtainen kehityssuunnitelma. Seuran P17 kilpajoukkue tulee aloittamaan lokakuussa aamuharjoittelun valmennuspäällikön alaisuudessa kaksi kertaa viikossa ja tämä kuuluu osaksi juniorisopimuspelaajien harjoitusrytmiin.

Tallqvist; ”Alex on esimerkillinen harjoittelija, joka on osoittanut erinomaista asennetta ja sitoutumista P17 joukkueessa. Joukkueen kapteenina hän on kantanut hienosti vastuunsa. Alex on käynyt kauden mittaan säännöllisesti edustusjoukkueen harjoituksissa ja myös debytoinut virallisessa sarjapelissä. Olen todella iloinen, että Alex halusi ottaa vastaan tämän haasteen, jossa pyrimme tarjoamaan hänelle parhaat mahdolliset eväät kehittyä niin hyväksi pelaajaksi kuin mahdollista. Uskon että näemme Alexin edustusjoukkueen pelaavassa vahvuudessa hyvinkin pian. Lämpimät onnittelut Alex ja tervetuloa sopimuspelaajaksi!”

Julkaisemme lisää juniorisopimuspelaajia lähiaikoina.