​Wilhelm ja William jatkavat matkaansa!
Miehet EdustusJulkaistu: 29.04.2024 07.00

​Wilhelm ja William jatkavat matkaansa!

ÅIFK:n kapteeni ja vasen pakki Wilhelm Hammarberg sekä pelinrakentaja William Sjöholm eivät jatka Turussa tulevalla käsipallokaudella. Molempien pelaajien suunnitelmissa on muutto pääkaupunkiseudulle.

Valmentaja Aku Kuusisto kiittää takapelaajia vuosista Turussa:

"Toivotan kaikkea hyvää Wilhelmille ja Williamille jatkoon. Kyseessä on kaksi peliälykästä pelaajaa, jotka sopivat varmasti mihin tahansa liigajoukkueeseen. Parhaat pelivuodet ovat molemmilla vasta edessäpäin, joten kovaa ajoa eteenpäin vain - takaisin saa myös aina tulla!"

Hammarbeg siirtyi Turkuun opintojensa perässä syksyllä 2018 ja opintojen nyt tultua valmiiksi on edessä muutto takaisin uuteen pääkaupunkiin. Päättyneellä kaudella Wilhelm edusti ÅIFK:n nuoren joukkueen kapteenina ja toimi esikuvana sekä selkärankana ensimmäisiä liigapejään kerryttäneelle joukkueelle.

"Wiltsu on jättänyt Turkuun sitoutuneen ja fiksun jäljen kasvaen Turussa johtavaksi liigapelaajaksi. Hammeri oli myös minulle ensin joukkuekaveri ja nyt myös valmentajana luottomies päättyneellä kaudella!", kertoo valmentaja Aku Kuusisto.

William Sjöholm on aloittanut huhtikuun puolivälissä asepalveluksen Puolustusvoimien urheilujoukoissa Santahaminassa. Tulevalle kaudelle arjen rakentaminen Turkuun uudistuneen Urheilukoulumallin myötä osoittautui hankalaksi, joten Williamin pelit jatkuvat pääkaupunkiseudulla maajoukkuekesän jälkeen.

Molemmat kuvat: ÅIFK - SIF 6.3.2024 - Robert Lemberg

"Shölle on viimeisenä kahtena kautena ottanut valtavia harppauksia pelaajana. Vielä paria vuotta sitten ikäluokkamaajoukkueeseen mahtuminen teki tiukkaa, mutta nyt William on pelannut johtavassa roolissa niin SM-liigassa kuin juniorimaajoukkueessa. Arkea on tehty yhdessä nyt aamut, illat ja viikonloput neljän vuoden ajan - menestystä jatkoon!",
toivottaa Williamia Urheiluakatemiassa, seura- ja maajoukkueessa valmentanut Kuusisto.

ÅIFK:n joukkueen rakentumisesta tiedotetaan lisää pisin kevättä ja kesää. Seuraa somea!