Alla matcher spelas!
Miehet EdustusJulkaistu: 06.12.2023 08.00

Alla matcher spelas!

Kuva: Robert Lemberg, teksti: ÅIFK.

Välkommen till ÅIFK-Dicken på fredagen!

Tränaren Aku Kuusisto om förväntningarna och upplägget inför matchen:

På fredagen får vi ridå för den här ligasäsongens galna show, då hemmamatchen mot Dicken äntligen spelas. Utgångspunkterna nu och för 8 veckor sedan är väldigt olika. Jag hoppas att det syns i andan och attityden i våra tag på planen samt i atmosfären på hemmaläktaren.

För en vecka sedan borta gjorde vi många saker bra, men Dickens rutin och långa attacker ledda av [Benjamin] Peitsaro och [Benny & Joacim] Broman Brothers blev för mycket för oss till slut. Vi hade en mörk stund i början av andra halvleken med avsluten, och kunde inte längre komma in i matchen. Målet är att nå helt spel i sextio minuter med stöd av hemmapubliken och då blir det ett bra resultat också!

Handboll är bäst på läktaren i Samppalinna och biljetterna kostar endast 13/8 €, men matchen kan även ses live på Solidsports handis.tv!