E-pojat pelasivat isänpäivänä Atlas Cupissa
Pojat E (2013, 2014)Julkaistu: 13.11.2023 10.57

E-pojat pelasivat isänpäivänä Atlas Cupissa

Sateisena isänpäivänä lähdimme aamuhämärissä ajamaan kohti Espoon uutta Kameleonten -urheilukeskusta. Halli on niin uusi, että perille löytäminen tuotti oman haasteensa. Porukka oli koossa ja pääsimme aloittamaan päivän matsit!

Joukkueemme pelasi ensimmäistä kertaa BK-46:a vastaan. Karjaan pojilla riitti nopeutta ja rohkeutta haastaa vastustajaansa. Ensin ÅIFK oli hieman ihmeissään Karjaan kanssa, pelin edetessä saimme kuitenkin otteen matsista hyvällä puolustuksella ja nopeilla hyökkäyksillä. Ottelu kääntyi ÅIFK:n voittoon, vaikka BK-46 tuli vielä pelin lopussa lähelle.

Toisessa pelissä vastassa oli tuttu kaimaseura HIFK. Helsinkiläiset olivat tälläkin kertaa hieman tarkempia viimeistelyssä. Åbon poikien heitot kolisivat ikävästi tolpissa. HIFK vei voiton ja ÅIFK:n valmennukselle tuli mietittävää, mitä tehdä seuraavassa ottelussa paremmin.

Kolmannessa pelissä vastaan tuli GrIFK vit. Ottelu eteni tasatahtiin pitkän aikaa. ÅIFK alkoi repäistä eroa nopeilla hyökkäyksillä ja kovilla yhdeksän metrin heitoilla. Åbo otti voiton kuuden maalin erolla.

Neljäs peli pelattiin GrIFK grön vastaan, joka olikin hieman niskan päällä koko ajan, Åbon ajaessa hurjasti takaa. Takaa-ajo hyytyi ÅIFK:n kahden minuutin ulosajoon. Tämä jäähy meni ihan oikein, eikä ollut aihetta pullikoida. Tässä pelissä näkyi jo joukkueemme väsymisen merkkejä; pitkä päivä takana.

Atlas Cup antoi paljon hyvää; hienoja maaleja ja upeita torjuntoja sekä kovaa puolustuspeliä. Turnauksessa oli hyvä tunnelma. On mukavaa, kun valittuna sisälaji marraskuun sateen piestessä ulkona. Kotiin lähdettiin pronssimitalit kaulassa.

Iso kiitos IF Helsinge Atlas hyvin järjestetystä Atlas Cupista. Kiitos myös tuomareille ja vastustajille hyvistä otteluista!